Povjerenici EK Veri Jourovoj predstavljene aktivnosti Ministarstva u području zaštite prava potrošača

Slika /arhiva_gospodarstvo/public/downloaded/MINGO_Jourova naslovna.JPG
Ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat sastao se u petak s povjerenicom Europske komisije za pravosuđe, zaštitu potrošača i ravnopravnost spolova Verom Jourovom, zajedno s državnom tajnicom Ministarstva Natašom Mikuš Žigman i pomoćnicom ministra Ivanom Soić. Glavna tema sastanka bila je vezana uz segment zaštite prava potrošača, s obzirom da je Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta resorno tijelo za koordinaciju ove politike.
 
Iako se radi o multisektorskom području koje obuhvaća velik broj nadležnih ministarstava i regulatornih tijela, ministar Horvat istaknuo je tijekom sastanka kako se ovom području pridaje posebna pažnja. „Kontinuirano provodimo aktivnosti koje su usmjerene na daljnje unaprjeđenje politike zaštite potrošača, poglavito na unaprjeđenje nacionalnog regulatornog okvira. Uz to, aktivno sudjelujemo u procesima donošenja europskog zakonodavstva i usklađivanja nacionalnog zakonodavstva s europskim, te organiziramo brojna događanja putem kojih nastojimo podići svijet građana o njihovim potrošačkim pravima“, naglasio je ministar.
 
Donošenje novog zakona EU o zabrani dvostruke kvalitete proizvoda važno je za RH
 
Povjerenica Jourova i ministar Horvat pričali su i o pripremi novog zakona na razini Europske unije kojim bi se trebala zabraniti dvostruka kvaliteta proizvoda na području jedinstvenog tržišta EU. Radi se o vrlo važnom pitanju, ne samo za Republiku Hrvatsku, već i druge države članice koje se suočavaju s istim problemom.
 
Također, ministar je iskoristio tu priliku kako bi povjerenici predstavio brojne aktivnosti koje Ministarstvo poduzima u području politike zaštite prava potrošača:
 
•          Ministarstvo je okupilo sve dionike ove politike (10 resornih ministarstava, 7 resornih agencija, 3 regulatorna tijela, akademsku zajednicu i civilno društvo) te unutar akcije „Zajedno za potrošače“ poduzima brojne mjere kako bi se zajedničkom suradnjom i aktivnostima poboljšala informiranost građana o njihovim potrošačkim pravima;
•          Tijekom 2017. i 2018. godine Ministarstvo je organizirao 2 velike kampanje pod nazivom “Zajedno za potrošače” i “Sve na jednom mjestu” tijekom koje je obiđeno 11 hrvatskih gradova te su građani informirani o svojim potrošačkim pravima, a trgovci educirani o propisima o zaštiti prava potrošača koje je nužno poštivati;
•          Prošlogodišnje obilježavanje Svjetskog dana prava potrošača 2018. organizirano je putem Tjedna prava potrošača na kojem je sudjelovalo zajedno 40-tak dionika politike zaštite prava potrošači u RH i po prvi puta se zajednički provela ovakva akcija;
•          Ministarstvo je pokrenulo i Cikluse stručnih edukacija za udruge za zaštitu prava potrošača kako bi im se omogućio pristup potrebnim stručnim informacijama iz različitih stručnih sektora. Do sada je održano 5 Ciklusa stručnih edukacija za udruge;
•          Ministarstvo izdaje brojne brošure i letke namijenjene potrošačima, a najnoviji su vezani uz digitalno tržište i web trgovinu, te je prošle godine izdan i Priručnik za potrošače u čijem je radu sudjelovalo 19 tijela;
•          Stručnjaci Ministarstva odgovaraju na brojne upite građana elektroničkim putem kroz Centralni informacijski sustav zaštite potrošača kao i putem besplatnog telefona za potrošače 0800 414 414 svakim radnim danom u vremenu 10:00 – 14:00;
•          S ciljem razvoja međusektorske suradnje, Ministarstvo je 12. prosinca 2018. godine organiziralo Prvi međuresorni dijalog za unaprjeđenje politike zaštite prava potrošača na kojem je sudjelovalo 40-tak različitih dionika. Dogovoreni su zajednički zaključci koji se zasnivaju na nužnosti jače međusektorske suradnje i provedbi zajedničkih aktivnosti.
•          Drugi međuresorni dijalog planira se održati 26. veljače 2019. na kojem će se već predstaviti određeni rezultati Prvog dijaloga, odnosno pokrenuti zajedničke aktivnosti različitih dionika;
•          Za ovu godinu Ministarstvo je osiguralo financijsku podršku u iznosu od 1.400.000,00 kn putem Javnog natječaja za dodjelu financijske podrške projektima udruga koje djeluju u području zaštite prava potrošača u 2019. godini i to za inovativne i održive projekte s ciljem daljnjeg razvoja udruga. Ovim će se Natječajem raspodijeliti najmanje 20.000,00 kuna do najviše 70.000,00 kuna po projektu i to svim udrugama za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj. Udruga može prijaviti i ugovoriti najviše dva projekta u okviru ovog Natječaja, a prijavitelj može istodobno biti partner u drugoj prijavi, čime se dodatno podupire i međusobna suradnja udruga;
•          Isto tako, Ministarstvo je pokrenulo projekt izrade Središnjeg portala za potrošače „Sve za potrošače“, koji će obuhvatiti informacije svih relevantnih aktera iz područja njihove nadležnosti i pravilno usmjeravati građane. Cilj portala je da građani više ne gube puno vremena i da prvenstveno imaju informaciju koje tijelo je nadležno za njihovu problematiku te da na jednom mjestu imaju dostupno sve što ih zanima;
•          U pogledu unaprjeđenja regulatornog okvira, Republika Hrvatska aktivno sudjeluje u procesima donošenja zakonodavnog paketa pod nazivom „New Deal for Consumers“;
•          Ovogodišnji Svjetski dan prava potrošača (15. ožujka), Ministarstvo će obilježiti u suradnji s još 11 tijela pod geslom: „Pametno s pametnim tehnologijama – Zaštita potrošača u digitalnom svijetu“. Ovim događanjem građanima će se pružati informacije o svim aspektima zaštite prava potrošača u digitalnom svijetu. Naglasak će biti na mlađoj populaciji koja je puno izloženija ovom pitanju, a tim povodom organiziran je i Nagradni natječaj za učenike osnovnih i srednjih škola za izradu video uradaka, infografika, plakata i stripova na temu zaštite u digitalnom svijetu. Ujedno će se organizirati i veći broj interaktivnih radionica na kojima će se posjetiteljima predstavljati sve ove teme. 

Stranica