Pomoćnica ministra Ana Mandac otvorila Liderovu konferenciju Budućnost obiteljskih tvrtki

Slika /arhiva_gospodarstvo/public/downloaded/obiteljske tvrtke naslovna.JPG

Pod pokroviteljstvom Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i obrta, a u organizaciji Lidera,  danas je u Panorama Zagreb Hotelu održana 11. konferencija Budućnost obiteljskih tvrtki. Današnja konferencija okupila je stotinjak sudionika, a glavna tema bili su tzv. Transformatori, odnosno nove generacije vlasnika poduzeća te njihova uloga. Osobit naglasak tijekom Konferencije stavljen je na transformaciju poslovnih modela te prijenosu vlasništva. U ime ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta, Konferenciju je uvodnim govorom svečano otvorila pomoćnica ministra Ana Mandac.

 

Vrlo je indikativan  naziv ovogodišnje  konferencije. Zaista, ukoliko kao društvo želimo podržati promjene, tada naša podrška Transformatorima – novim generacijama vlasnika poduzeća ne može biti samo deklarativna. Moramo moći razumjeti vrijeme kada su nastala ta poduzeća, vrlo često nepovoljne okolnosti u kojima su opstajala kroz godine, ali i sve druge faktore. Pri tome mislim kako obiteljske tvrtke  nikada nisu samo izvor prihoda nego predstavljaju mnogo više. One su mjesto učenja, formiranja radnih navika, čuvanja vrijednosti, oplemenjivanja s novim znanjima. One čine identitet i onih koji su ih stvarali, kao i onih koji ih nastavljaju razvijati. Na tom putu od nasljeđa, preko razvoja do stvaranja novog, boljeg i konkurentnijeg društva, dozvolite da vam u svoje ime, kao i u ime ministra gospodarstva, poduzetništva i obrta, gospodina Darka Horvata, poželim puno uspjeha. Ministarstvo će nastaviti biti vaš partner i podrška na putu do ostvarenja vašeg cilja”, izjavila je prilikom otvorenja Konferencije pomoćnica ministra.

 

Pomoćnica ministra naglasila je da oko 50 posto zaposlenih radi u obiteljskim poduzećima, u većinom mikro i malim poduzećima, koja su u vlasništvu 1. generacije koja i upravlja poduzećem te da osiguranje kontinuiteta obiteljskih poduzeća znači osiguranje kontinuiteta u zaposlenosti i daljnjem razvoju već uspostavljene gospodarske aktivnosti. “Želimo osnažiti i podržati  upravo te tvrtke, koje su izuzetno važan pokretač gospodarskog razvoja naše zemlje, te  pomoći novim generacijama vlasnika tvrtki da im podrška sustava bude dostupnija, prihvatljivija i brža”, kazala je pomoćnica ministra Mandac.

 

U svom uvodnom govoru, pomoćnica ministra dotakla se i nepobitne činjenice o ostvarenom gospodarskom rastu, a sukladno redosljedu na globalnoj ljestvici konkurentnosti te Doing Business 2020., a što daje dodatan vjetar u leđa i mogućnost za unaprjeđenje aktivnosti i mjera koje malim i srednjim poduzetnicima olakšavaju investicije, pristup inovacijama, jači izvoz, zapošljavanje.  Ministarstvo gospodarstva, poduzetništva i obrta osigurava sredstva kroz  nacionalne potpore kao i europske potpore kroz bespovratna sredstva te je u sklopu OPKK 2014.-2020. Ministarstvu gospodarstva, stavljeno je na raspolaganje ukupno 9,34 mlrd. kuna kroz dvije prioritetne osi. Do kraja prosinca 2019. Ministarstvo je objavilo 32 poziva na dostavu projektnih prijedloga u ukupnoj vrijednosti 7,5 mlrd. kuna. Ukupna alokacija u iznosu od 2,128 mlrd. kuna je stavljena na raspolaganje poduzetnicima putem HAMAG-BICRO-a, HBOR-a  i Fond managera (FRC).

 

Očekujemo da će glavni pokretači rasta i nadalje biti domaća potražnja i osobna potrošnja, rast kvalitetnih privatnih investicija, osobito u istraživanje, razvoj i inovacije povezane s tehnologijom te rast izvoza, a sukladno Smjernicama ekonomske i fiskalne politike za razdoblje 2020. - 2022. kojima je definiran fokus: daljnje jačanje fiskalne održivosti i gospodarskog rasta”, izjavila je pomoćnica ministra Ana Mandac.

 

Pomoćnica je spomenula i projekt Promocije poduzetništva koji Ministarstvo gospodrstva, poduzetništva i obrta provodi u suradnji s partnerima HOK-om, HGK i HUP-om.  “Cilj Vlade, kao i cilj ministra i svih nas je zajednički i uvijek isti; osnažiti i pokrenuti, podržati i ojačati najproduktivniji dio našeg gospodarstva, a to je malo i srednje poduzetništvo u kojem značajnu ulogu upravo imaju obiteljske tvrtke”, zaključila je.

 



Stranica