Ministar Filipović sudjelovao na porinuću broda SCENIC ECLIPSE II u brodogradilištu 3. maj

  • Slika /slike/Vijesti/2022/IMG-20220625-WA0000.jpg
  • Slika
  • Slika
Nakon što je za njega u svibnju prošle godine položena kobilica, u riječkom brodogradilištu 3. maj porinut je Scenic Eclipse II, najnoviji brod u floti svjetske kompanije za luksuzna kružna putovanja koja se od 2007. bavi i brodogradnjom. Proces upravljanja izgradnjom ovog istraživačkog kruzera u 3. maju vodi domaća tvrtka MKM Yachts. Velikom danu za hrvatsku brodogradnju nazočili su ministar gospodarstva i održivog razvoja Davor Filipović, vlasnik Scenica Glen Moroney te direktor brodogradilišta 3. maj Edi Kučan.
 
Za kumu broda izabrana je Vjera Marić, dugogodišnja djelatnica riječkog brodogradilišta 3. maj te voditeljica projekta gradnje „Eclipsea II“ koja je presijecanjem konopa šampanjca i simbolično porinula brod u more.
 
“Vlada Republike Hrvatske je rješavanju pitanja brodogradnje i njenog kontinuiteta pristupila vrlo odgovorno i u stalnoj komunikaciji s čelnim ljudima brodogradilišta podupiremo revitalizaciju proizvodnje u Rijeci i Puli. Kako u prošlom mandatu Vlade, tako i sada, naš je jasan stav da ćemo podržati rješenja koja će, s jedne strane omogućiti stvaranje preduvjeta za nastavak proizvodnje, a s druge strane smanjiti postojeće gubitke za državu. Sve aktivnosti Vlade jasan su pokazatelj naše dosljednosti u očuvanju hrvatske brodogradnje i očuvanju radnih mjesta te opće brige o gospodarstvu i industriji, a posebno o ljudima – škveranima koji su najveća vrijednosti hrvatske brodogradnje”, izjavio je ministar Filipović.
 
Zanimljivost je da je upravo Scenic Eclipse II bio prva novogradnja nakon duge četiri godine pauze u 3. maju, a specifičnost ovog visokosofisticiranog ekspedicijskog broda je i model ugovorene suradnje s riječkim brodogradilištem prema kojem je MKM Yachts uzeo dio 3. maja u potkoncesiju te tamo, koristeći postojeću infrastrukturu i stručnost domaćih brodograditelja i u sinergiji sa Scenicovim timom, radi na realizaciji preslike broad Scenic Eclipsea. Novitet predstavlja i sam način rada gdje se brod već na samom navozu počeo opremati kako bi bio porinut u što većem stupnju dovršenosti. U izgradnji trupa i njegovom djelomičnom opremanju sudjelovali su radnici 3. maja te kooperanti.
 
„Ovo je velik i važan dan za sve nas u Scenicu. Iznimno smo ponosni što smo i u ovim izazovima prošaranim razdobljima, uspjeli realizirati naše zamisli. Scenic Eclipse II predstavlja poboljšanu viziju našeg pionirskog pristupa u svijetu ultra-luksuznih krstarenja. Zahvalni smo na tome što možemo graditi tehnološki najnaprednije istraživačke putničke brodove na svijetu i pri tome surađivati s brodogradilištima s dugogodišnjom ponosnom tradicijom brodogradnje. U Hrvatskoj, odnosno u 3. maju smo pronašli odgovarajućeg partnera te im se i ovim putem zahvaljujem na suradnji, kao i svim drugim dionicima koji su prepoznali ozbiljnost naših namjera i veličinu ovog projekta za hrvatsku brodogradnju“, izjavio je Glen Moroney.
  
„Prvo porinuće u četiri godine, ovo je poseban dan. Zadovoljstvo mi je i zbog građana Rijeke da su s nama doživjeli ovaj događaj. Želim se ovom prilikom zahvaliti predsjedniku Vlade RH, Andreju Plenkoviću, jer da nije bilo njega i Vlade, mi danas ne bismo bili ovdje. Provesti četrdeset godina u brodogradnji, morate voljeti i ljubiti brodove i ja ću sada moći zadovoljno otići u mirovinu“, rekao je Edi Kučan, direktor brodogradilišta 3. maj.

Scenic Eclipse II  dugačak je 168 metara i širok 21,5 metar. U 114 kabina može primiti do 237 putnika kojima će biti na raspolaganju 200 članova posade. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji, Scenic Eclipse II je, ojačan za plovidbu svim morima, uključujući i ona zaleđena oko Sjevernog i Južnog pola te udovoljava najvišim ekološkom standardima.
 
Postojeći Scenic Eclipse proglašen je najluksuznijim polarnim kruzerom na svijetu, a njegova poboljšana verzija iz Rijeke bi, nakon dovršetka integracije i opremanja, na prvo krstarenje trebala isploviti već iduće godine. Scenic u Hrvatskoj planira izgradnju još brodova sličnih karakteristika koji će brodogradnju u globalnim razmjerima. se razlikovati tek u stupnju opremljenosti.

Stranica