Konferencijom „Potrošač u svijetu digitalnih financija“ obilježen Svjetski dan prava potrošača

Svjetski dan prava potrošača obilježava se svake godine s ciljem jačanja globalne svijesti o pravima potrošača i nastojanja da se potakne veća briga za potrošačka prava svih aktivnih dionika provedbe politike zaštite potrošača.
 
Ove godine povodom obilježavanja Svjetskog dana prava potrošača, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja u suradnji s Ministarstvom financija, Hrvatskom narodnom bankom i Hrvatskom agencijom za nadzor financijskih usluga, organiziralo je zajedničku konferenciju "Potrošač u svijetu digitalnih financija" kojom su se naglasili izazovi s kojima se potrošači susreću u svijetu digitalnih financijskih usluga te se pobliže objasnilo na koji način se može unaprijediti zaštita potrošača na ovom području.
 
Nacionalni program zaštite potrošača za razdoblje od 2021. do 2024. u svom bitnom dijelu usmjeren je na bolju informiranost i educiranost potrošača. Sve je to sa željom da potaknemo potrošače na donošenje informiranih odluka. Stoga je i današnja konferencija organizirana s ciljem unaprjeđenja financijske pismenosti.
 
U uvodnom dijelu konferencije prezentirane su zakonodavne i regulatorne aktivnosti koje se poduzimaju u Republici Hrvatskoj u cilju stvaranja povjerenja potrošača i njihove inkluzije u svijet digitalnih financija.

„Kako bismo dodatno zaštitili prava potrošača Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja uspostavilo je besplatni telefon i podršku putem e-mail adresa ili centralnog središnjeg sustava. Velik naglasak stavljamo i na jačanje uloge udruga za zaštitu potrošača koje će biti uključene i u proces zamjene kune eurom. Ministarstvo će se nastaviti zalagati za dodatno jačanje udruga, daljnje partnerstvo i dobru suradnju“, istaknuo je ministar gospodarstva i održivog razvoja Tomislav Ćorić.
 
Uz ministra Ćorića, u uvodnom dijelu konferencije obratili su se i predstavnici partnerskih institucija, Stjepan Čuraj, državni tajnik Ministarstva financija, Bojan Fras, viceguverner Hrvatske narodne banke i zamjenica predsjednika Upravnog vijeća Hrvatske agencije za nadzor
financijskih usluga Ilijana Jeleč.
 
U sklopu panel rasprave na temu Kako zaštititi potrošača u svijetu digitalnih financija? raspravljalo se o različitim rizicima s kojima se potrošači mogu susresti na digitalnom financijskom tržištu koji su vezani uz zaštitu osobnih podataka, kartične prevare, nepoštenu poslovnu praksu i ostalo.
 
U cilju kontinuirane podrške, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja ima direktnu komunikaciju s potrošačima putem sljedećih alata: besplatnog telefona za informiranje potrošača, podrška putem specijaliziranih e-mail adresa ili Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača.
Tijekom prošle godine, Ministarstvo je odgovorilo na više od 6 tisuća potrošačkih poziva, te na više od 3 tisuće pisanih upita. 
 
U suradnji s Nacionalnom zakladom za razvoj civilnog društva, Ministarstvo gospodarstva i održivog razvoja financira institucionalnu podršku udrugama za zaštitu potrošača kojima je ove godine, prvi put, dodijeljeno ukupno gotovo 350 tisuća kuna za pružanje institucionalne podrške.
                                   
Informativni letak za potrošače možete preuzeti na sljedećoj poveznici.

Stranica